8 Nisan 2008 Salı

Turkcell'den iletişim dünyasına yeni boyut

Turkcell telekomünikasyon dünyasına yeni bir boyut getirecek yeni bir servis sunuyor. EvTurkcell sayesinde Turkcell müşterileri, cep telefonlarından evlerini sisteme tanımlatıp sabit hatlarla Turkcell hatları üzerinden çok ucuza konuşacak.

Lider iletişim ve teknoloji şirketi Turkcell, müşterilerinin hayatlarını kolaylaştıracak yeni projelere imza atmaya devam ediyor. Turkcell'in basın toplantısıyla kamuoyuna tanıttığı yeni servisi "EvTurkcell" telekomünikasyon dünyasında devrim yaratacak özelliklerle kullanıcıların kullanımına sunuluyor.

Telekomünikasyon dünyasına yeni bir boyut getirecek ve tüm alışkanlıkları değiştirecek olan EvTurkcell, Turkcell müşterilerinin Turkcell hatlarını kullanarak evlerinden şehir içi ve şehirler arası sabit hatlarla indirimli konuşmalarını sağlıyor.

EvTurkcell'de müşteriler cep telefonlarından 8008'i arayıp bu hizmeti kullanmak istedikleri yeri cep telefonlarına tanımlıyor. Bunun hemen ardından Turkcell o bölgeyi ev alanı olarak belirleyerek bu tanımlanan cep telefonundan sabit hatlara doğru yapılacak görüşmeleri indirimli hale getiriyor.

EvTurkcell için düzenlenen toplantıda konuşan Turkcell Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Lale Saral Develioğlu, bu servisin omurgasının yüzde yüz Türk mühendislerinin bilgi birikimiyle 90 Turkcell ve Turkcell Teknoloji çalışanı tarafından altı ayda oluşturulduğunu belirtti. Lale Saral Develioğlu, "Mobil iletişim, dünyada gittikçe çok daha fazla kişi tarafından kullanılıyor ve çok farklı ihtiyaçları karşılamak üzere hızla gelişiyor, böylece sabit iletişimin yerini alıyor. Biz de Türkiye'nin lider iletişim ve teknoloji şirketi olarak, müşterilerimizin tüm ihtiyaçlarını cep telefonlarıyla karşılayabilmeleri için birçok yeni ürün ve hizmete imza atıyoruz. Bunlardan birisi olan EvTurkcell'in Türkiye'de telekomünikasyon alanında bir çığır açacağına inanıyoruz" dedi.

Hem faturalı hem Turkcell Hazır Kart kullanan bireysel müşterilerin yararlanabileceği EvTurkcell servisine abone olan faturalı hat müşterileri aylık 7,5 YTL (KDV dahil ÖİV hariç) sabit ücret karşılığı, ev alanı olarak belirledikleri yerden yurt içi sabit hatlarla dakikası sadece 5 YKR'a (KDV dahil ÖİV hariç) konuşabilecek. Turkcell Hazır Kart kullanan bireysel müşteriler ise abonelik ücreti ödemeden, ev alanı olarak belirledikleri yerden yurt içi sabit hatlarla dakikası sadece 1 kontöre konuşabilecek.

EVTURKCELL BİLGİ NOTU

EvTurkcell servisi

Turkcell, EvTurkcell'le müşterilerine Turkcell hatlarını kullanarak evlerinden yurt içi sabit hatlarla indirimli konuşmalarını sağlayan bir servisi hizmete sunuyor.

EvTurkcell sayesinde müşteriler cep telefonlarından 8008'i arayıp servise üye oldukları yeri belirliyor ve Turkcell orayı o müşterinin ev alanı olarak belirleyerek indirimli görüşme yapabilmesini sağlıyor.

Abonelik koşulları

Bu servisten hem faturalı hem Turkcell Hazır Kart kullanan Turkcell bireysel müşterileri yararlanabilecek.

Servise abone olan faturalı hat kullanan bireysel Turkcell müşterileri, aylık 7,5 YTL (KDV dahil ÖİV hariç) sabit ücret karşılığı, ev alanı olarak belirledikleri yerden yurt içi sabit hatlarla dakikası sadece 5 YKR'a (KDV dahil ÖİV hariç) konuşabilecek. Turkcell Hazır Kart kullanan bireysel müşteriler ise abonelik ücreti ödemeden, abone olduktan sonra ev alanı olarak belirledikleri yerden yurt içi sabit hatlarla dakikası sadece 1 kontöre konuşabilecek.

EvTurkcell dakika fiyatları çok çok uygun. Sabit ücretle birleştirildiğinde dahi pazardaki en avantajlı teklif.

Fatura detayında sabit ücret aylık sabit ücretlerin içerisinde görünüyor. Çağrı detaylarında arama tutarının yanında "EvTurkcell indirimi" şeklinde servis ismi yazıyor.

EvTurkcell servisi bir tarife değil; dolayısıyla bu servise abone olmak için mevcut tarifeyi değiştirmeye gerek yok. Tarife ne olursa olsun, EvTurkcell servisine abone olunabiliyor.

8008 aranıp abonelik onaylandıktan sonra, EvTurkcell servisine aboneliğin

gerçekleştiğine dair bir SMS geliyor. Bu mesaj alındıktan sonra evden yurt içi sabit hatlar indirimli aranabiliyor.

EvTurkcell servisine abonelik gerçekleştiğinde evden yurt içi sabit hatlara doğru yapılan her aramada "Evde Turkcell'le indirim" anonsu duyuluyor ve yurt içi sabit hatlarla indirimli konuşuluyor.

Teknik bakımdan EvTurkcell

EvTurkcell projesinin teknik olarak 3 temel adımı bulunuyor:

a-Abonenin ev alanının tespiti:

Müşteriler evlerinde EvTurkcell aboneliği başlatmak için sesli yanıt sistemini aradıklarında, sistem abonenin o anda aramış olduğu hücreyi tespit ederek, bu hücreyi o abonenin ev alanı olarak kaydediyor.

b-Aramaların ev alanından yapıldığının tespiti

Abonelerin her çağrısı sisteme geldiğinde, sistem çağrının yapıldığı yer ile abonenin ev alanını karşılaştırıyor. Eğer abone ev alanından yurtiçi PSTN'e doğru (ev veya iş telefonuna doğru) arama yapıyorsa, santral üzerinden anons basılarak, abone bilgilendiriliyor. Sistem üzerindeki hafıza temelli veritabanı aracılığı ile çağrıların kurulması sırasında yapılan sorgulamalar çok kısa sürelerde gerçekleştiriliyor.

c-Ücret farklılaştırılması

Abonenin çağrısının ev alanından yurt içi PSTN'e doğru yapıldığının tespiti halinde, faturalı hat aboneleri için çağrı kayıtlarına, kontorlu hat aboneleri için ise gerçek zamanlı tarife indiriminden faydalanmak üzere çağrı sinyalleşmesine ayırt edici parametreler ekleniyor.

Projenin temel omurgası Turkcell Teknoloji ve Turkcell tarafından hazırlandı. Temmuz

2007'de başlanan proje altı ay sonra yani Aralık 2007'de tamamlandı. Projeye 90 Turkcell çalışanı aktif olarak emek verdi. IEEE öğrencileri ile birlikte Aralık 2007 - Mart 2008 arasında Pilot Çalışma yapıldı ve servis ilk olarak öğrencilerin kullanımına açıldı. Öğrencilerden gelen yorumlar doğrultusunda da servis değerlendirildi.

TURKCEL VE TEKNOLOJİ

Turkcell kurulduğu günden bu yana lisans bedeli hariç 8 milyar dolar yatırım yaptı. Turkcell'in 2008 yılı için yatırım hedefi 800 milyon dolar.

Turkcell, Mobil İmza gibi son GSMA'de de dünyaya örnek gösterilen bir ürüne imza atarak dünya çapındaki teknolojik üstülüğünü ortaya koydu. Turkcell'in hedefi, dünyanın en önemli teknoloji ve iletişim şirketleri arasında yerini almaktır.

Türkiye'nin lider teknoloji ve iletişim şirketi, abone sayısı bakımından Avrupa'nın üç büyük GSM operatöründen biri olan Turkcell'in başarısında, müşterilerinin hayatını kolaylaştırmak ve koşulsuz memnuniyetlerini sağlamak üzere tasarlanmış ve geliştirilmiş yenilikçi teknolojik ürünler rol oynuyor. Bunu sağlayan teknik altyapı ve Ar-Ge yatırımlarını sürdürüyor.

İletişim alanındaki en yeni hizmet ve ürünleri öncü, önder ve örnek bir şekilde müşterileriyle buluşturan Turkcell, son iki yılda Ar-Ge çalışmalarına büyük hız verdi. Daha önce farklı bölümlerde gerçekleştirilen Ar-Ge çalışmalarını 2006 yılında Maltepe'deki yeni Ar-Ge binasında tek çatı altına aldı ve bir merkezden yönetmeye başladı. 2007 yılında da Türkiye'nin ilk ve tek Teknoloji Serbest Bölgesi'nde Turkcell Teknoloji Araştırma ve Geliştirme Anonim Şirketi'ni kurarak Ar-Ge faaliyetlerini daha da hızlandırdı.

Yüzde yüz Turkcell şirketi olan Turkcell Teknoloji, ülkemizde üretilen yerli bilgi ve teknolojilerin global değere dönüştürülmesini, Türkiye'nin yüksek nitelikli insan kaynağını Ar-Ge faaliyetlerinde değerlendirerek tersine beyin göçü yaratmayı, ekosisteminde yer alan firmalarla birlikte büyümeyi ve birlikte yurtdışı pazarlara açılarak

teknoloji ihraç etmeyi hedefliyor.

Turkcell Teknoloji, Turkcell ekosistemindeki kuruluşlarla ortak çalışarak yerli istihdam yaratmak, üniversiteler, araştırma merkezleri ve diğer paydaşlarla teknolojik işbirliği ve teknoloji transferi fırsatlarını değere dönüştürmek, ulusal patent sayısını artırarak ülke varlığına değer katmak, uluslararası mükemmeliyet merkezleri ve laboratuarlar kurarak yerel yetkinlikleri daha üst seviyelere çıkarmayı amaçlıyor.

Turkcell Teknoloji'nin Ar-Ge vizyonu "İletişim ve etki alanında yenilikçi teknoloji ve ürünler geliştirmek." Bu kapsamda, Turkcell'in müşterilerine dokunduğu tüm süreçlerde (özellikle servis şebekesi altyapısında) fark yaratacak hizmet, ürün ve altyapılar geliştiriliyor. Bunun yanı sıra, diğer sektörlerde iletişimin daha etkin kullanımına yönelik teknolojiler geliştirilmesi amacıyla da çalışmalar yapılıyor.

Turkcell Teknoloji, Turkcell'in çözüm ortaklarından (diğer ulusal Telekom/iletişim şirketleri, ARGE kuruluşları, araştırma enstitüleri ve üniversiteler) sağlanan her bir ürünün geliştirilmesinde ve iyileştirilmesine katkı, ürün yol haritalarının oluşturulmasında girdi sağlıyor.

Turkcell Teknoloji, 2008 Mayıs itibarıyla, şu anda hazırlıkları süren ve Gebze-TÜBİTAK Marmara Araştırma Merkezi Teknoloji Serbest Bölgesi'nde 6.000 metrekare kapalı alana inşa edilen, 500 kişilik çalışma kapasitesine sahip olan yeni binasına taşınacak. 2008 Aralık ayında Turkcell Teknoloji olarak çalışan sayısının 300'e çıkarılması planlanıyor.. Gelecek 5 yıl içerisinde planlı büyüme ile çalışan sayısının 500'e çıkarılması hedefleniyor. Turkcell Teknoloji, takip eden yıllarda ise hedefleri doğrultusunda istihdamını artırarak tam bir teknoloji üretim üssü haline gelmeyi planlıyor.