EvTurkcell’de müşteriler cep telefonlarından 8008’i arayıp bu hizmeti kullanmak istedikleri yeri cep telefonlarına tanımlıyor. Bunun hemen ardından Turkcell o bölgeyi ev alanı olarak belirleyerek bu lokasyondan, cep telefonundan sabit hatlara doğru yapılacak görüşmeleri indirimli hale getiriyor.
Turkell Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Lale Saral
Develioğlu, EvTurkcel’in tanıtımı amacıyla düzenlenen basın
toplantısında, servisin yüzde 100 Türk mühendislerinin bilgi birikimi ile 90 Turkcell ve Turkcell teknoloji çalışanı tarafından 6 ayda oluşturulduğunu bildirdi. Develioğlu, hem faturalı hem de Turkcell hazır kart kullanan bireysel müşterilerinyararlanabileceği EvTurkcell servisine abone olan faturalı hat müşterilerin aylık 7,5 YTL (KDV dahil ÖİV hariç) sabit ücret karşılığı, ev alanı olarak belirledikleri yerden, yurt içi sabit hatlarla dakikası 5 YKr’ye (KDV dahil ÖİV hariç) konuşabileceklerini belirtti.
Develioğlu, "Turkcell hazır kart kullanan bireysel müşteriler ise
abonelik ücreti ödemeden, ev alanı olarak belirledikleri yerden yurt içi sabit hatlarla dakikası sadece 1 kontöre konuşabilecek" dedi. EvTurkcell projesinin teknik olarak 3 temel adımının bulunduğunu ifade eden Develioğlu, ilk adımın abonenin ev alanının tespiti olduğunu, müşterilerin EvTurkcell aboneliği başlatmak için sesli yanıt sistemini aradıklarında, sistemin abonenin o anda aramış olduğu hücreyi tespit ederek, bu hücreyi o abonenin ev alanı olarak kaydettiğini anlattı.
Develioğlu, ikinci adımın aramaların ev alanından yapıldığının tespiti, üçüncü adımın da ücret farklılaştırması olduğunu kaydetti.
Servis ilk öğrencilere açıldı
Lale Saral Develioğlu, projenin pilot çalışmasının da yapıldığını ve servisin ilk olarak öğrencilerin kullanımına açıldığını, öğrencilerden gelen yorumlar doğrultusunda servisin değerlendirildiğini söyledi. Sabit telefona ihtiyacın gittikçe azaldığını söyleyen Develioğlu, "EvTurkcell ile telekomünikasyon sektöründe yeni bir sayfa açıyoruz" dedi. Develioğlu, yeni servisi yarın sabahtan itibaren müşterilerin kullanımına sunacaklarını bildirdi. Konuşmasının ardından soruları yanıtlayan Develioğlu, "İş yeri ile ilgili bir kısıtlama var mı?" şeklindeki bir soru üzerine, "İlk etapta bireysel müşterilere açtık. Bireysel müşteriler hangi alanı ev diye tanımlarlarsa o alanda indirimli konuşabilecekler" dedi. Müşterilerin ev alanı olarak tek bir yeri seçmeleri gerektiğini ifade eden Develioğlu, 15 günde bir ev alanının değiştirilebileceğini söyledi. "Bu servisle sabit hatlardan cep telefonlarına ne oranda bir geçiş bekliyorsunuz?" sorusuna karşılık da Develioğlu, "Biz müşteriye daha pratik, bu geçişi hızlandırmaya yönelik bir alternatif sunuyor oluyoruz"
şeklinde konuştu. Develioğlu, yeni servisin, teknoloji yatırımı olarak 200 bin dolarlık bir bütçesi olduğunu kaydetti.
"(Türk Telekom’dan da Turkcell aramaları 5 YKr diye) misilleme yapmasını bekliyor musunuz?" sorusuna Develioğlu, "Aynı şekilde cevap vermesini beklemiyorum" yanıtını verdi.
Bir başka soruya karşılık da Develioğlu, müşteri ihtiyaçlarını tespit ederek yenilikçi hizmetler sunduklarını, bunun rakibe yönelik bir hareket olmadığını belirtti.